De apotheek is open op werkdagen van half negen ’s ochtends tot half zes ’s avonds. Wilt u uw medicijnen ophalen op een ander tijdstip of komt u sowieso liever niet binnen? Vraag dan of we uw medicijnen in de 24-uurskluis kunnen neerzetten. Daar kunt u op elk zelfgekozen tijdstip terecht.
Hoe regel ik dat mijn medicijnen in de 24-uurskluis worden gezet?
Als u wilt dat wij uw medicijnen in de 24-uurskluis klaarzetten, dan kunt u dat op twee manieren doen. U kunt ons een mail sturen nadat u bericht hebt gehad dat er medicijnen voor u klaar staan in de apotheek, met het verzoek om ze in de kluis te zetten. We verplaatsen dan eenmalig de medicijnen die al klaar staan binnen, naar de kluis die van buiten toegankelijk is. U kunt ook aan ons vragen om voortaan al uw medicijnen zo veel mogelijk klaar te zetten in de 24-uurskluis. Dan zetten we voortaan alles wat daar voor in aanmerking komt op deze manier klaar. Let wel op: we doen dit alleen voor mensen van wie we een e-mail adres hebben en een telefoonnummer.
Welke medicijnen kunnen er in de 24-uurskluis?
Alle medicijnen die bij kamertemperatuur bewaard moeten worden kunnen in de kluis. Heel grote pakken en medicijnen die in de koelkast moeten, kunnen niet in de kluis. Medicijnen die betaald moeten worden kunnen alleen in de kluis als ze van tevoren betaald zijn of als er een automatische incasso mogelijk is. Als u wilt dat we een automatische incasso voor u instellen, neem dan contact op met de apotheek.
Hoe werkt het?
U bent al gewend dat u een mailtje krijgt als er iets voor u klaar staat. Als er iets klaar staat in de 24-uurskluis krijgt u ook een mailtje, met in dit mailtje een afhaalcode. Als u die code en uw geboortedatum invoert op het scherm buiten dan gaat het vak met uw medicijnen open. U hebt dan 30 seconden de tijd om uw medicijnen eruit te pakken. Let wel op, het glazen deurtje doet u zelf met de hand open, dat gaat niet automatisch. Hoe u uw geboortedatum invoert ziet u op het plaatje.
Geboortedatum: kies eerst de juiste dag op de kalender en daarna de juiste maand.
Wat als het mislukt?
U kunt de meegestuurde code maar één keer gebruiken. Als het vakje open is gegaan en daarna weer dicht met uw medicijnen er nog in, neem dan contact op met de apotheek. We kunnen u een nieuwe code sturen of de medicijnen er handmatig voor u uithalen.